På förekommen anledning:
KONTAKTVÄGAR 1) mail till kontakt@brftattby.se 1b) även formulär dit på hemsidan här - glöm inte att fylla i hur styrelsen kan nå dig 2) lapp i kontorets brevinkast i dörren eller 3) brevlådan på plan 1. Om inget av dessa alternativ funkar kan man naturligtvis försöka andra kanaler: 4) på facebook, även om gruppen mest används för meddelanden från styrelsen till medlemmarna/de boende. 5) Att knacka på kontorets dörr ska man naturligtvis göra när man ändå lägger en lapp där, men det är inte så stor chans att lyckas, eftersom mycket av arbetet för styrelsen numera kan skötas på distans. Samtliga styrelsemedlemmar har heltidssysslor utanför huset (dagtid) och styrelseuppdraget är arvoderat, men inte upp till dygnetrunt-tjänstgöring. Därför nås vi i regel inte utanför avtalad tid med dig. Styrelsen förvaltar hela bostadsrättsföreningen. Såväl bostäder och fastighetens tekniska skick som ekonomi och juridik, med professionellt stöd från föreningens ekonomiska förvaltare (Sbc) och tekniska förvaltare (Fastighetsägarna). Vår förening har många lokaler. Det rör sig om ca 190 kontrakt som skall skötas (lägenheter, lokaler, garageplatser, förråd) och för detta har Sbc en avgiftsförvaltare. Bokföringen sköts av en redovisningsekonom på Sbc. VICEVÄRD - RÅD & DÅD För att täcka upp så att det ska gå snabbare att få svar och råd om du undrar över något, under dagtid och när styrelsen i övrigt inte kan nås, finns sedan årsmötet i oktober 2019 en vicevärd som nås här: vicevard@brftattby.se Inte heller den tjänsten är avlönad 24-7, utan snarare ett komplement. Vicevärden är en person som bott länge i huset och kan mycket om hur det fungerar. Han har regelbunden, men nödvändigtvis inte daglig kontakt med styrelsen. Vicevärden är inte med i styrelsen (Se ovan). Han är inte heller fastighetsskötare (Se nedan). FASTIGHETSSKÖTARE FRÅN FASTIGHETSÄGARNA Felanmälan gör du till 08-617 76 00. Huset ronderas varje vecka av en fastighetsskötare som man kan be om hjälp och ev. får man då bekosta tjänsten beroende på vad man ber om hjälp om. Som bostadsrättsinnehavare ansvarar man för mycket själv i sin lägenhet. Saker som föreningen äger gemensamt i lägenheterna eller i gemensamma utrymmen (regleras i stadgarna) kan och ska man rapportera om de går sönder t.ex. Trasiga loftgångslampor, trasiga tvättmaskiner, men även en trasig radiator i en lägenhet. SVARSTID? E-posten läses alla vardagar, ibland även på helgen. Olika ärenden kan bedömas som olika viktiga om styrelsen och/eller vicevärden har mycket att hantera. Styrelsen sammanträder var fjärde vecka och senast då tas ärenden upp som inte behöver omedelbar återkoppling. Har man otur och hör av sig alldeles före ett styrelsemöte betyder det att det kan ta mer än fyra veckor innan just det ärendet tas upp. Återkoppling eftersträvas så fort som möjligt dock. I regel någon eller några dagar efter frågan/ärendet inkommit till styrelsen. De gamla dörrarna är utbytta
Nu byts fönstren. Efter jul och nyår fortsätter bytet Separat avisering när det är dags för byte Ställ inte dina soppåsar på loftgången över natten.
De drar till sig råttor. Knyt ihop soppåsen och bär ner den till soprummet direkt. I soprummet behöver du stänga kärlen efter dig (stäng de stora locken. Annars blir det problem med råttor även där.) Klicka här när du vill redigera. |
Välkommen till Brf Tattby 4:1!
25 minuter med Saltsjöbanan till Slussen och några meter till butiker och service i Saltsjöbaden Centrum, men ändå ett stenkast från skärgård, natur, bad, båtliv och stora områden för rekreation och friluftsaktiviteter. Golfbana, tennisklubb och elljusspår finns runt knuten och dagis och skolor inom bekvämt promenadavstånd. Arkiv
September 2022
|