Kalla radiatorer?
Om du är osäker hur du slår på radiatorn (eller ställer in termostaten) kan du be vicevärd, eller en granne om hjälp.
Felsökning
- Är radiatorn påslagen?
- har radiatorn ström (vicevärd kan kolla säkringar i undercentral)
- fastighetskötaren gör en felsökning och föreslår åtgärd
Felsökningen sker på en tid då vicevärd, eller styrelse har tid. Jourmontör utanför kontorstid kostar mycket och ska undvikas vid icke-akuta problem. Vi ber dig som medlem att välja tidpunkt då du kontaktar oss och får räkna med att vi inte svarar med en gång. Du når enklast styrelsen här, eller med epost. Vi svarar i telefon enbart när vi har tid.
Felanmälan?
Medlemmar äger sina radiatorer
- ägandet är reglerat i föreningens stadgar.
- bostadsrättsinnehavare ska hålla sina radiatoreri skick.
- De radiatorer som sitter på plats har en märkeffekt anpassade till lägenheternas yta. Vid ett eventuellt byte får inte felaktiga radiatorer (för stor effekt t.ex.) ersätta den utbytta.
- Föreningens fastighetsskötare, hjälper gärna till med att skaffa en likvärdig radiator.