Har du en fråga eller ett ärende till styrelsen?
Om du har en fråga eller ett ärende som du önskar att styrelsen tar upp ska du använda nedanstående blankett. Det gäller oavsett om du är medlem eller hyresgäst i vår fastighet.
Ärendet tas i regel upp vid nästa styrelsemöte. Var noga med att förse styrelsen med så bra underlag som möjligt, och var beredd på att du komma att kallas till möte för att förtydliga din fråga, eller lämna in kompletterande information.
Kontakta styrelsen om du behöver ett fysiskt exemplar av blanketten, så ordnar vi det!
Ifylld blankett lämnas till styrelsens kontor på plan 3, mejlas till [email protected] eller skickas till Brf Tattby 4:1, Torggatan 4, 133 31 Saltsjöbaden.
På förekommen anledning:
KONTAKTVÄGAR
1) mail till [email protected]
2) lapp i kontorets brevinkast i dörren eller
3) brevlådan på plan 1.
Om inget av dessa alternativ funkar kan man naturligtvis försöka andra kanaler:
4) på facebook, även om gruppen mest används för meddelanden från styrelsen till medlemmarna/de boende.
5) Att knacka på kontorets dörr ska man naturligtvis göra när man ändå lägger en lapp där, men det är inte så stor chans att lyckas, eftersom mycket av arbetet för styrelsen numera kan skötas på distans.
Samtliga styrelsemedlemmar har heltids sysslor utanför huset (dagtid) och styrelseuppdraget är arvoderat, men inte upp till dygnetrunt-tjänstgöring. Därför nås vi i regel inte utanför avtalad tid med dig.
Styrelsen förvaltar hela bostadsrättsföreningen. Såväl bostäder och fastighetens tekniska skick som ekonomi och juridik, med professionellt stöd från föreningens ekonomiska förvaltare (Bredablick) och tekniska förvaltare (Bredablick).
Vår förening har många lokaler. Det rör sig om ca 190 kontrakt som skall skötas (lägenheter, lokaler, garageplatser, förråd) och för detta har Bredablick en avgiftsförvaltare.
Bokföringen sköts av en redovisningsekonom på Bredablick.
FASTIGHETSSKÖTARE FRÅN BREDABLICK
Felanmälan gör du till 010-177 59 00.
Huset ronderas varje vecka av en fastighetsskötare
Som bostadsrättsinnehavare ansvarar man för mycket själv i sin lägenhet. Saker som föreningen äger gemensamt i lägenheterna eller i gemensamma utrymmen (regleras i stadgarna) kan och ska man rapportera om de går sönder t.ex. Trasiga loftgångslampor, trasiga tvättmaskiner, men även en trasig radiator i en lägenhet.
SVARSTID?
E-posten läses alla vardagar, ibland även på helgen.
Olika ärenden kan bedömas som olika viktiga om styrelsen och/eller vicevärden har mycket att hantera. Styrelsen sammanträder var fjärde vecka och senast då tas ärenden upp som inte behöver omedelbar återkoppling. Har man otur och hör av sig alldeles före ett styrelsemöte betyder det att det kan ta mer än fyra veckor innan just det ärendet tas upp.
Återkoppling eftersträvas så fort som möjligt dock. I regel någon eller några dagar efter frågan/ärendet inkommit till styrelsen.
Ärendet tas i regel upp vid nästa styrelsemöte. Var noga med att förse styrelsen med så bra underlag som möjligt, och var beredd på att du komma att kallas till möte för att förtydliga din fråga, eller lämna in kompletterande information.
Kontakta styrelsen om du behöver ett fysiskt exemplar av blanketten, så ordnar vi det!
Ifylld blankett lämnas till styrelsens kontor på plan 3, mejlas till [email protected] eller skickas till Brf Tattby 4:1, Torggatan 4, 133 31 Saltsjöbaden.
På förekommen anledning:
KONTAKTVÄGAR
1) mail till [email protected]
2) lapp i kontorets brevinkast i dörren eller
3) brevlådan på plan 1.
Om inget av dessa alternativ funkar kan man naturligtvis försöka andra kanaler:
4) på facebook, även om gruppen mest används för meddelanden från styrelsen till medlemmarna/de boende.
5) Att knacka på kontorets dörr ska man naturligtvis göra när man ändå lägger en lapp där, men det är inte så stor chans att lyckas, eftersom mycket av arbetet för styrelsen numera kan skötas på distans.
Samtliga styrelsemedlemmar har heltids sysslor utanför huset (dagtid) och styrelseuppdraget är arvoderat, men inte upp till dygnetrunt-tjänstgöring. Därför nås vi i regel inte utanför avtalad tid med dig.
Styrelsen förvaltar hela bostadsrättsföreningen. Såväl bostäder och fastighetens tekniska skick som ekonomi och juridik, med professionellt stöd från föreningens ekonomiska förvaltare (Bredablick) och tekniska förvaltare (Bredablick).
Vår förening har många lokaler. Det rör sig om ca 190 kontrakt som skall skötas (lägenheter, lokaler, garageplatser, förråd) och för detta har Bredablick en avgiftsförvaltare.
Bokföringen sköts av en redovisningsekonom på Bredablick.
FASTIGHETSSKÖTARE FRÅN BREDABLICK
Felanmälan gör du till 010-177 59 00.
Huset ronderas varje vecka av en fastighetsskötare
Som bostadsrättsinnehavare ansvarar man för mycket själv i sin lägenhet. Saker som föreningen äger gemensamt i lägenheterna eller i gemensamma utrymmen (regleras i stadgarna) kan och ska man rapportera om de går sönder t.ex. Trasiga loftgångslampor, trasiga tvättmaskiner, men även en trasig radiator i en lägenhet.
SVARSTID?
E-posten läses alla vardagar, ibland även på helgen.
Olika ärenden kan bedömas som olika viktiga om styrelsen och/eller vicevärden har mycket att hantera. Styrelsen sammanträder var fjärde vecka och senast då tas ärenden upp som inte behöver omedelbar återkoppling. Har man otur och hör av sig alldeles före ett styrelsemöte betyder det att det kan ta mer än fyra veckor innan just det ärendet tas upp.
Återkoppling eftersträvas så fort som möjligt dock. I regel någon eller några dagar efter frågan/ärendet inkommit till styrelsen.

arende_till_styrelsen.pdf |