Kontakta föreningen
E-post: [email protected] (eller formuläret nedan)
Kontoret: Utanför hissarna på plan 3, brevlåda 1314 i postbox-rummet
Fysisk postadress i Saltsjöbaden:
Brf Tattby 4:1, Torggatan 4, 3tr, 133 31 Saltsjöbaden
Föreningens adress:
c/o BREDABLICK FÖRVALTNING
BOX 6083, 102 32 Stockholm
Karta / Hitta hit
Hur når du styrelsen - kontaktvägar, svarstider
SVARSTID?
E-posten läses alla vardagar, ibland även på helgen.
Olika ärenden kan bedömas som olika viktiga om styrelsen och har mycket att hantera. Styrelsen sammanträder var fjärde vecka och senast då tas ärenden upp som inte behöver omedelbar återkoppling. Har man otur och hör av sig alldeles före ett styrelsemöte betyder det att det kan ta mer än fyra veckor innan just det ärendet tas upp.
Återkoppling eftersträvas så fort som möjligt dock. I regel någon eller några dagar efter frågan/ärendet inkommit till styrelsen.
KONTAKTVÄGAR
1)Använd formulär här ovan - glöm inte att fylla i hur styrelsen kan nå dig epost och/eller telefonnummer.
2) maila direkt till [email protected]
3) lägg en lapp i kontorets brevinkast i dörren på plan 3
eller i brevlådan på plan 1.
Om inget av dessa alternativ funkar kan du naturligtvis försöka andra kanaler:
4) på Facebook, även om gruppen mest används för meddelanden från styrelsen till medlemmarna/de boende.
5) Att knacka på kontorets dörr ska man naturligtvis göra när man ändå lägger en lapp där, men det är inte så stor chans att lyckas, eftersom mycket av arbetet för styrelsen numera sköts på distans. (Kontoret är mycket sällan bemannat.)
Samtliga styrelsemedlemmar har heltids sysslor utanför huset (dagtid) och styrelseuppdraget är visserligen arvoderat, men inte upp till dygnet runt-tjänstgöring. Därför nås vi i regel endast då vi avtalat möte med dig.
Styrelsen förvaltar hela bostadsrättsföreningen. Såväl bostäder och fastighetens tekniska skick som ekonomi och juridik, med professionellt stöd från föreningens ekonomiska förvaltare (Bredablick).
Vår förening har många lokaler. Det rör sig om ca 190 avtal och kontrakt som skall skötas (lägenheter, lokaler, garageplatser, förråd) och för detta har Bredablick en avgiftsförvaltare.
Bokföringen sköts av en redovisningsekonom på Bredablick.
FASTIGHETSSKÖTARE FRÅN BREDABLICK
Huset ronderas varje vecka av en fastighetsskötare som man kan be om hjälp och ev. får man då bekosta tjänsten beroende på vad man ber om hjälp om.
Som bostadsrättsinnehavare ansvarar man för mycket själv i sin lägenhet. Saker som föreningen äger gemensamt i lägenheterna eller i gemensamma utrymmen (regleras i stadgarna) kan och ska man rapportera om de går sönder t.ex. Trasiga loftgångs lampor, trasiga tvättmaskiner, men även en trasig radiator i en lägenhet.
E-posten läses alla vardagar, ibland även på helgen.
Olika ärenden kan bedömas som olika viktiga om styrelsen och har mycket att hantera. Styrelsen sammanträder var fjärde vecka och senast då tas ärenden upp som inte behöver omedelbar återkoppling. Har man otur och hör av sig alldeles före ett styrelsemöte betyder det att det kan ta mer än fyra veckor innan just det ärendet tas upp.
Återkoppling eftersträvas så fort som möjligt dock. I regel någon eller några dagar efter frågan/ärendet inkommit till styrelsen.
KONTAKTVÄGAR
1)Använd formulär här ovan - glöm inte att fylla i hur styrelsen kan nå dig epost och/eller telefonnummer.
2) maila direkt till [email protected]
3) lägg en lapp i kontorets brevinkast i dörren på plan 3
eller i brevlådan på plan 1.
Om inget av dessa alternativ funkar kan du naturligtvis försöka andra kanaler:
4) på Facebook, även om gruppen mest används för meddelanden från styrelsen till medlemmarna/de boende.
5) Att knacka på kontorets dörr ska man naturligtvis göra när man ändå lägger en lapp där, men det är inte så stor chans att lyckas, eftersom mycket av arbetet för styrelsen numera sköts på distans. (Kontoret är mycket sällan bemannat.)
Samtliga styrelsemedlemmar har heltids sysslor utanför huset (dagtid) och styrelseuppdraget är visserligen arvoderat, men inte upp till dygnet runt-tjänstgöring. Därför nås vi i regel endast då vi avtalat möte med dig.
Styrelsen förvaltar hela bostadsrättsföreningen. Såväl bostäder och fastighetens tekniska skick som ekonomi och juridik, med professionellt stöd från föreningens ekonomiska förvaltare (Bredablick).
Vår förening har många lokaler. Det rör sig om ca 190 avtal och kontrakt som skall skötas (lägenheter, lokaler, garageplatser, förråd) och för detta har Bredablick en avgiftsförvaltare.
Bokföringen sköts av en redovisningsekonom på Bredablick.
FASTIGHETSSKÖTARE FRÅN BREDABLICK
Huset ronderas varje vecka av en fastighetsskötare som man kan be om hjälp och ev. får man då bekosta tjänsten beroende på vad man ber om hjälp om.
Som bostadsrättsinnehavare ansvarar man för mycket själv i sin lägenhet. Saker som föreningen äger gemensamt i lägenheterna eller i gemensamma utrymmen (regleras i stadgarna) kan och ska man rapportera om de går sönder t.ex. Trasiga loftgångs lampor, trasiga tvättmaskiner, men även en trasig radiator i en lägenhet.